CONCERT-AGENDA

RESERVEREN: MAIL ONS

 

programma seizoen 2017-2018  


Vrijdag 22 september 2017 aanvang 20:15 in DE VERKADEZAAL VAN FLUXUS, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

–exclusief concert in Nederland–

D A P H N E ’S  F L I G H T

HELEN WATSON – MELANIE HARROLD – JULIE MATTHEWS – CHRIS WHILE – CHRISTINE COLLISTER

 

Dit Engelse gelegenheidsquintet wordt gevormd door vijf grande dames des folks, stuk voor stuk veteranen met heel veel prachtige muziek op hun (individuele) naam. In 1996 kwamen ze samen als een soort folk-supergroep, Daphne’s Flight, met het gelijknamige debuutalbum, na een eerder verbluffend optreden op het Cambridge Folk Festival. Er volgde een Britse tournee, maar al te drukke agenda’s verhinderden een verdere samenwerking als vijftal.
Echter, nu zijn ze dan eindelijk terug, met een gedurende 2017 te verschijnen tweede album Knows Time, Knows Change – en andermaal een concertreeks, die hen nu voor deze ene (en tegelijk eerste) keer naar Nederland brengt.
Met haar unieke, donkere stem maakte Christine Collister deel uit van de band van Richard Thompson en was ze de helft van het gerenommeerde duo Gregson & Collister. Solo maakte ze een reeks pracht-albums, bijgestaan door de crème de la crème uit de Britse folkscene. Melanie Harrold werkte samen met Hank Wangford en Garry Rafferty, terwijl Helen Watson (met albums op haar naam geproduceerd door Glyn Johns, en bijgestaan door Andy Fairweather-Low en leden van Little Feat), met o.a. Carmel, Linda Ronstadt en Emmylou Harris zong. Chris While en Jullie Matthews tenslotte vonden elkaar in The Albion Band medio jaren negentig. Gedurende die paar jaar groeiden de twee uit tot geluidbepalende leden van die groep (onder meer op het album Albion Heart, 1995), en vervolgens gingen ze onder hun eigen naam als duo – met inmiddels twaalf albums op hun naam – verder.
Allevijf kwamen dus in 1996 voor het eerst samen als Daphne’s Flight: vijf eigentijdse singer/songwriters met een weids bereik aan onderwerpen en genres: folk, blues, jazz èn pop mixend, met soms wat rake covers, met een energie en passie (en humor!) om u tegen te zeggen. Mis dat niet: het enige concert in Nederland van Daphne’s Flight zult u niet licht vergeten.

TOEGANG € 18.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)
LEDEN € 12.00
-kinderen halve prijs-

YouTube links–
Ain’t No Sunshine (van 1e Daphne’s Flight album, 1996) 
Chris While & Julie Matthews (BBC Folk Awards) 
Christine Collister – Dirt In The Ground 


Vrijdag 6 oktober 2017 aanvang 20:15 in DE KLEINE WAARHEID, KLAUWERSHOEK 4-8, ZAANDAM

E R I C    T A Y L O R 

Vietnamveteraan Eric Taylor is een overlever en een leermeester in de Texaanse singer-songwritermuziek. Hij werkte, woonde en leefde met Townes van Zandt, die zijn heftige levensstijl met de dood moest bekopen. Eric Taylor kostte die periode zijn doorbraak naar het grote publiek; de kwaliteit van zijn werk wordt wel erkend. Steve Earle, die met Eric Taylor heeft opgetreden, noemde hem één van zijn helden en leermeesters.
Eric Taylor wordt door velen beschouwd als een hele belangrijke singer-songwriter. Artiesten als Lyle Lovett, Joan Baez en Nanci Griffith laten niet na hun bewondering voor zijn composities te uiten en nummers van hem te zingen. Met zijn imponerende bronzen vertelstem weet hij zijn luisteraar genadeloos mee te sleuren in de wrede werkelijkheid van alledag.

“Taylor may sing of the past, of bar rooms and hay fields and even Johnny Cash, but his characters want the same things we do. They want love and redemption. They want some fun and happiness. They want respect and sometimes even a little vengeance. Taylor’s people are just like us, it’s just that their tales are exquisitely told” – Al Kaufman, Atlanta Music Guide

Integer vertelt hij verhalen over de Amerikaanse droom die een nachtmerrie is geworden. Daarbij speelt hij gitaar in een unieke sobere finger-pickin stijl. De teksten en melodieën van Eric Taylor hebben de compactheid van de blues. Geen akkoord te veel, hét voorbeeld van minder is meer. Hij schrijft liedjes over verlies, tegenslag en schoonheid. De melancholische liedjes balanceren op de grens van pijnlijk en mooi.

TOEGANG € 15.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)
LEDEN € 10.00
-kinderen halve prijs-

YouTube links–
Peppercorn Tree 
Dean Moriarty 

 


Zaterdag 18 november 2017 aanvang 20:15 in DE VERKADEZAAL VAN FLUXUS, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

–exclusief concert in Nederland–

H O M E    S E R V I C E
featuring John Kirkpatrick

In de Engelse folkrock kunnen enkele ijkpunten aangestipt worden: albums die muzikale mijlpalen werden. Liege & Lief van Fairport Convention uit 1969 was er natuurlijk eentje. De helft van die band dook een kleine tien jaar later op op zo’n andere mijlpaal, het briljante (en eveneens door Joe Boyd geproduceerde) Rise Up Like The Sun van The Albion Band (1978). Waarna een deel van die – qua personeel forse – Albion Band zich losweek van die groep (en diens leider Ashley Hutchings) en uiteindelijk als Home Service verderging, dat vervolgens in 1986 andermaal een hoogtepunt in de folkrock uitbracht: de klassieker Alright Jack.
Er is een directe lijn te leggen tussen die drie tijdloze folkrock-albums, hoewel op Alright Jack niemand van Liege & Lief te horen is. Beiden sleuren traditionele folk de huidige tijd binnen – en de tijd van Alright Jack (medio jaren tachtig) viel samen met de voor veel Britten duistere Thatcher-jaren. Songs uit die tijd zijn echter nog immer actueel. Zanger John Tams was de aanjager en stem; de prominente leadgitarist Graeme Taylor – die voor zijn Albion Band-tijd in het eigenzinnige Gryphon speelde – zijn kompaan, en muzikale inkleuring kwam van de hand van een uitgebreide blazers- en een rotsvaste ritmesectie.
Een band van een dergelijke grootte was moeilijk ‘on the road’ te houden, en de groep viel uit elkaar, om vervolgens als de gelegenheid daar was nu en dan weer even op te duiken. De uitgave van de CD Live 1986 leidde vanaf 2011 tot een nieuwe samenwerking in de vorm van concerten, totdat Tams aangaf zijn werkzaamheden (o.a. als acteur) niet meer te kunnen verenigen met de band.

Als vervanger werd een andere folk-grootheid aangetrokken: accordeonist/vocalist John Kirkpatrick, vooral bekend als solist maar ook als bandlid van Steeleye Span, The Albion Band en begeleidingsbands van Richard Thompson. Met hem werd in 2016 een nieuw studio-album opgenomen, het toepasselijk getitelde A New Ground, waarop het kenmerkende Home Service-geluid – folkrock met blazers – weer floreert.

“Blistering … truculent folk-rock” ***** The Financial Times

In Zaandam treden aan: John Kirkpatrick (zang, accordeon, concertina), Graeme Taylor (leadgitaar, zang), Steve King (toetsen, saxofoon, zang), Rory McFarlane (basgitaar, zang), Michael Gregory (drums), Paul Archibald (trompet, bugel), Nigel Barr (trombone) en Andy Findon (fluit/sax/clarinet).                                                                                                 foto: Andy Holdsworth

TOEGANG € 20.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)
LEDEN € 15.00
-kinderen halve prijs-

YouTube links–

Scarecrow (live recording 1986) 
Alright Jack (album track) 
Babylon/Battle of the Somme (live 2016) 


Zaterdag 16 december 2017 aanvang 20:15 in DE VERKADEZAAL VAN FLUXUS, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

C C C   I n c .
50 jaar – jubileumtournee

In 1967 richten een paar Amsterdamse vrienden CCC Inc. op. De band krijgt binnen de kortste keren een cultstatus door hun weergaloze live concerten, en door samen in een commune te gaan wonen. Vanuit een boerderij in de Brabantse Peel bestoken zij het hele land met hun aanstekelijke mix van folk en americana. Ze zijn destijds de eerste band in Nederland die deze muziek brengt en nu, vijftig jaar later, doen ze dat nog steeds en is het alsof de tijd geen vat op hen heeft gehad.

CCC Inc. gaat twee maanden op tournee om het vijftigjarige jubileum te vieren, en het laatst geplande concert zal bij Roots aan de Zaan zijn.
Na legendarische optredens op o.a. Kralingen 1970, en bekende albums als To Our Grandchildren, Watching The Evening Sun en Castle In Spain, had een deel van de groep vervolgens een onverwachte tweede jeugd (en een volslagen ander publiek) toen in de jaren tachtig Doe Maar op naar Nederlandse begrippen ongeëvenaarde wijze groots doorbrak. Maar dat is vanzelfsprekend een héél ander verhaal.
CCC Inc. trad eerder op bij Roots aan de Zaan in december 2014. De eerste stap richting terugkeer werd die avond al gezet toen Ernst Jansz een vraag vanuit het publiek, of ze nog eens een keer terug zouden komen, beantwoordde met een enthousiast ontvangen “natuurlijk!”. Belofte maakt schuld, en zo keren ze terug naar Zaandam, zij het dan in een andere zaal: Joost Belinfante (fiddle, mandoline, mondharmonica, zang), Jaap van Beusekom (banjo, dobro, autoharp, zang), Ernst Jansz (wasbord, piano, accordeon, zang), Huib Schreurs (mondharmonica, concertina, zang), Jan Hendriks (gitaar) en Richard Wallenburg (bas).
Reserveren is verstandig! Twee jaar geleden (toen nog in De Vermaning) was het uitverkocht en nu, in De Verkadezaal van FluXus, zijn er minder plaatsen beschikbaar dan destijds.

TOEGANG € 22.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)
LEDEN € 15.00
-kinderen halve prijs-

YouTube links–

live Roots aan de Zaan 12 december 2014 
Hippies In De Peel (documentaire NCRV Het Uur Van De Wolf


Zaterdag 20 januari 2018 aanvang 20:15 in FLUXUS / DE VERKADEZAAL, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

K A D R I L

SONY DSC

Voor de tweede keer richt Roots aan de Zaan het vizier richting zuiderburen, nadat eerder (A La) Rum in 2015 optrad. Ditmaal ontvangen we de folkrockformatie Kadril, die – eenmalig – Nederland aandoet. De in Vlaanderen nog immer zeer populaire formatie rond de gebroeders Libbrecht heeft nèt haar veertigjarig jubileum achter de rug, hoewel het nog tot 1986 duurde voordat het debuutalbum het licht zag.

Kadril was de eerste Vlaamse folkgroep die erin slaagde het traditionele repertoire te vermengen met rockelementen. Aanvankelijk was het repertoire voornamelijk akoestisch (gevuld met bourrées, jigs en – de naam zegt het al – quadrilles), duidelijke invloeden waren landgenoten als ‘t Kliekske en eerdergenoemd Rum, maar langzaam evolueerde de groep naar een steviger geluid. 

Kadril werd in die voorbije decennia steeds geïnspireerd door doorleefde traditionele muziek. De muzikanten luisterden, speelden en genoten met vele anderen wereldwijd van folkmuziek die generaties plezier schonk, deed dansen en meer bruggen bouwde dan wat voor politieke of religieuze omwenteling dan ook. Passie en plezier bij het brengen van muziek was de leidraad in de voorbije vier decennia. Kadril anno 2018 bestaat uit Peter Libbrecht (viool, mondharmonica, zang), Erwin Libbrecht (gitaar, bouzouki, zang), Harlind Libbrecht (dulcimer, mandoline, zang), Karla Verlie (zang, accordeon), Bart de Cock (doedelzak, nyckelharpa), Dirk Verhegge (elektrische gitaar), Koen Dewaele (bas) en Pieter-Jan Jordens (drums). Het spelplezier is er nog steeds – of zoals een bandlid het eens verwoordde: “Kadril is een schoolreis zonder de leraars”.

Op ontelbare concerten en festivals, op twaalf albums en tot ver buiten de grenzen heeft Kadril zich laten horen. In Zaandam brengt de groep andermaal een een ode aan de muziek die de groep al die jaren inspireerde.

TOEGANG € 18.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN € 12.00

-kinderen halve prijs-


Zondag 11 februari 2018 aanvang 15:00 in DE KLEINE WAARHEID, KLAUWERSHOEK 4-8, ZAANDAM

K A T H R Y N   R O B E R T S   &   S E A N   L A K E M A N

+ SUPPORT:  M A R I O N   F L E E T W O O D

Deels bekende gezichten voor Roots aan de Zaan, zij het in een andere opzet. Als duo maakten Kathryn Roberts & Sean Lakeman in de jaren negentig deel uit van de formatie Equation (samen met Kate Rusby – later Cara Dillon – en Sean’s broers Seth en Sam). De twee vonden elkaar vervolgens ook op persoonlijk vlak, en gingen in meer dan één opzicht als duo verder. Na 2004 (toen het logische gevolg een feit werd: er kwamen kinderen) werd het enige jaren stil rond hen, maar in 2012 waren ze terug met het album Hidden People. Een jaar later werden ze uitgeroepen tot Best Duo bij de BBC Radio 2 Folk Awards en in 2015 volgde het album Tomorrow Will Follow Someday.

“Sean Lakeman`s clever acoustic guitar riffs mixed with Roberts` sultry singing combine to bring tuneful, intelligent and soulful music” – Acoustic Guitarist

Kathryn Roberts vervulde één de Sandy Denny-rollen, toen Fotheringay Zaandam aandeed in september 2016. Kathryn zag Fotheringay als een vastomlijnd gelegendheidsproject, maar dit bleek een wat langere adem te hebben dan zij zelf voorzien had, waardoor het concert in Zaandam destijds haar laatste was.

Ook de support act deze middag, Marion Fleetwood, speelde eerder tweemaal bij ons, en wel als lid van The Jigantics, verder maakt ze eveneens deel uit van folkrockgroep TRADarrr, waarin ze Gregg Cave ontmoette, met wie ze vorig jaar het duo Fleetwood Cave opstartte en het uiterst fraaie album People Like Us opnam. Eigenlijk zou Fleetwood Cave ook bij ons optreden, maar het duo blijkt inmiddels alweer verleden tijd – hoewel ze nog wel beiden in TRADarrr spelen. En dus komt Marion solo. 

“Marion Fleetwood deserves to be ranked amongst the finest singers in this country” – Ashley Hutchings MBE

TOEGANG € 15.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN € 10.00

-kinderen halve prijs-


Zaterdag 10 maart 2018 aanvang 20:15 in FLUXUS / DE VERKADEZAAL, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

T H E   U R B A N   F O L K   Q U A R T E T 

Folk met ogenschijnlijk gemak vermengd met o.a. dub, house en rock, vertolkt door een strakke line-up van vier virtuoze muzikanten. Uit Galicië komt violiste Paloma Trigás, die eerder met de Spaanse grootheid Carlos Nuñez optrad. Dan is daar Joe Broughton – die ooit als jonge hond bij The Albion Band begon – op viool, gitaar, mandoline en charisma. Op percussie vinden we Tom Chapman, en de meest recente aanwinst Dan Walsh (die samenwerkte met o.a. Seth Lakeman en The Levellers) is een ster op onder meer de de banjo, speelt gitaar en zingt. De groep heeft zijn Birmingham als thuisbasis, maar The Urban Folk Quartet is in alle opzichten grensoverschrijdend, en heeft wereldwijd opgetreden.

“UFQ are impossibly wonderful” – fRoots

“Up there with the best of them – amazing musicians” – BBC Radio 2

The Urban Folk Quartet stapt vèr buiten de somswat platgetreden paden van het folk-genre. Jawel, het betreft door de viool gedreven muziek dat zijn bron vindt in de traditie, maar er wordt een zeer eigen draai aan gegeven: hier een funk-groove, daar melodieën uit het Midden-Oosten, dan weer afro-beat, maar ook zijn er Indiase invloeden – multicultureel in optima forma. Inmiddels heeft de band zowel drie studio- als drie live-albums uitgebracht. En over buiten de folk-paden treden gesproken: zowel Paloma als Joe werkten mee aan het album Water For Your Soul van de wereldberoemde soulzangeres Joss Stone. Het optreden van “UFQ” in Zaandam is vooralsnog het enige in Nederland.

TOEGANG € 15.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN € 10.00

-kinderen halve prijs-


Zondag 25 maart 2018 aanvang 15:30 in DE KLEINE WAARHEID, KLAUWERSHOEK 4-8, ZAANDAM

N A   T O N N T A 

Als we zelf een kracht van Roots aan de Zaan zouden moeten benoemen, is variatie er, hopen we, één van. We pogen een balans te vinden tussen in deze scene grotere namen, met soms vrij onbekende acts – en laten we het erop houden dat als u deze band kent, u wel èrg goed geïnformeerd moet zijn. We kregen een tip, we hoorden een (nog niet uitgebrachte) opname, en dachten simpelweg: “ja” – en stuurden e.e.a. vervolgens door naar twee bevriende zalen en ook daar was de reactie: “ja”. En zo spelen ze straks naast Roots aan de Zaan eveneens in Steendam (Gr.) en Zevenaar, een trits optredens in Nederland … puur op basis van één tip, en één song. Inmiddels hebben we meer gehoord. Fraai!

Vijf jonge multi-instrumentalisten die elkaar kennen van het Ierse Dundalk Institute of Technology vormden in 2013 samen Na Tonnta, dat zoveel betekent als “making waves” in de zin van: stof doen opwaaien, cq furore maken. Allen hebben brede muzikale interesses, maar vonden elkaar in de Ierse muziek, waarbij de groep zelf als invloeden o.a. Altan, Lúnasa en Chieftains, maar ook bijvoorbeeld Kris Kristofferson en Rory Gallagher benoemt. De energieke sound van uilleann pipes, viool, fluit, accordeon en gitaar is de basis, maar Na Tonnta experimenteert met melodiëen en arrangementen, mixt traditionele folk met andere genres, en vertolkt bovendien eigen materiaal. Tot nu toe speelde Na Tonnta alleen in hun thuisland Ierland; dit is hun eerste buitenlandse trip. Het ligt in de lijn der verwachting dat tegen de tijd dat Na Tonnta bij Roots aan de Zaan speelt, er een debuutalbum het licht zal hebben gezien.

“Na Tonnta continue to craft their own style of performance and love nothing more than unearthing quirky tunes and unusual songs and merging them with their own compositions”.

De band bestaat uit Fiachra Meek (uilleann pipes/bodhrán), Ellie McGinley (viool/zang), Ciara Moley (piano accordeon), Sinéad O’ Malley (fluit) en Daniel Whelan (gitaar/ukulele).

TOEGANG € 10.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN GRATIS

-kinderen halve prijs-


 Zaterdag 14 april 2018 aanvang 20:15 in FLUXUS / DE VERKADEZAAL, WESTZIJDE 148, ZAANDAM

 C A R A   D I L L O N 

 “What may well be the worlds most beautiful female voice” – Mojo Magazine

Uit Dungiven, Noord Ierland komt de genre-overschrijdende en in awards grossierende zangeres Cara Dillon, wiens recente (zevende) album Wanderer recentelijk uitkwam. Lange tijd is het stilgeweest rond haar, maar sinds 2014 is ze weer actief. Ooit maakte Cara deel uit van folk-supergroep Equation. Kathryn Roberts & Sean Lakeman (twee maanden eerder bij Roots aan de Zaan te zien) waren er lid van, alsook de andere Lakeman-broers: Seth en Sam. En met Sam trouwde Cara … en met Sam komt ze naar Zaandam. Zo treffen we dit seizoen twee van de Lakeman-broers aan op het podium van Roots aan de Zaan, zij het apart van elkaar.

Cara is zelf de eerste om toe te geven dat ze geen folk-purist is, dat ze muziek wil maken die de begrenzingen – die de traditie wel eens placht te dicteren – negeert. Ter illustratie: haar Black Is The Colour was een sensatie in de clubs van Ibiza club – in een techno remix van 2Devine. Elke avond is ze als afsluiter te horen bij de spectaculaire climax in Disneyland Parijs wanneer Come Dream A Dream daar door de speakers schalt. En in China is ze een wereldster: tot haar eigen niet geringe verbazing wordt een album van haar er als lesmateriaal gebruikt. Volle zalen heeft ze er vervolgens getrokken.

Ziekte (diabetes type 1) en de geboorte van kinderen – met name ook de combinatie van die twee zaken – maakten dat ze enige jaren noodgedwongen in de luwte doorbracht, maar in 2014 kwam ze terug, met het album A Thousand Hearts – met, op één nummer, achtergrondzang van een groot fan: The Eagles’ Timothy B Schmidt. Voor wat het waard is: onder haar bewonderaars vinden we ook Ed Sheeran. Zoals de zaken er nu voorstaan is dit een exclusief optreden in Nederland. Wees er snel bij.

“Cara Dillon is a rare and extraordinary talent ….she sings with a passion that is evident in the depth of her content, lyrically illustrating the scars of the human heart. There are few on this island to equal her tremendous musical talent” – RTE

“Quite possibly the world’s most beautiful female voice” – MOJO

TOEGANG € 25.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN € 18.00

-kinderen halve prijs-


Zondag 13 mei 2018 aanvang 15:30 in DE KLEINE WAARHEID, KLAUWERSHOEK 4-8, ZAANDAM

W E S T   M Y   F R I E N D

Twee jaar na hun fraaie debuut bij Roots aan de Zaan doen ze Zaandam andermaal aan, nu op een zondagmiddag. Een kwartet, afkomstig uit het Canadese Vancouver Island, dat een mix vertolkt van indie roots en chamber folk. De vier leden zijn klassiek geschoold en met hun vierstemmige zang maakten ze direct veel indruk in Canada. Hun debuutalbum Place werd in 2012 tot ‘Roots Album Of The Year’ uitgeroepen bij de Vancouver Island Music Awards.

In 2014 verscheen hun tweede CD When The Ink Dries en hierop lieten ze horen dat ze buiten de geijkte paden van de folkmuziek durfden te treden. Het muzikaal palet op dit album varieerde van intiem samenspel van de vier virtuoze muzikanten tot rijk georkerstreerde arrangementen en eigenzinnige songs: een snuf old world klezmer, een vleug Broadway showtunes, een teug bluegrass-samenzang, ingepakt middels fraai mandoline- en accordeonspel. Toen West My Friend in april 2016 bij Roots aan de Zaan speelde was hun derde album Quiet Hum net uit.

“Canadiana” van de bovenste plank van een zeer veelbelovende band.

“Utterly captivating, exploratory folk music” – folkradio .co.uk

West My Friend bestaat uit Eden Oliver (zang, gitaar), Alex Rempel (mandoline, zang), Jeff Poynter (accordeon, zang) en Nick Mintenko (bas, zang).

TOEGANG € 10.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN GRATIS

-kinderen halve prijs-


Vrijdag 8 juni 2018 aanvang 20:15 in DE KLEINE WAARHEID, KLAUWERSHOEK 4-8, ZAANDAM

M A R T I N   S I M P S O N

Een naam die bij de folk-kenners op een vrij eenzame top staat, een top met in de nabijheid lieden als Richard Thompson en Bert Jansch. Met andere woorden: de gitaar is hier in handen van een ware maestro. Martin Simpson’s interpretaties van traditionele folksongs zijn simpelweg pure meesterwerkjes. Zijn solo-optredens zijn intens, veelzijdig en betoverend. Wereldwijd wordt hij gerespecteerd als één van de beste akoestische- en slide-gitaristen. Simpson combineert als geen ander diverse elementen uit de Britse, Afro-Amerikaanse en old-time muziek. Hij woonde dan ook vijftien jaar in de USA, en dat is hoorbaar. Bovendien heeft hij zelf een aantal parels geschreven. Hij werkte op het podium en op albums samen met o.a. June Tabor, Jackson Browne, Danny Thompson, Danú, Martin Carthy, Cara Dillon, David Lindley, Roy Bailey, David Hidalgo, Steve Miller, Dick Gaughan en eerdergenoemde Richard Thompson.

De BBC Radio 2 Folk Awards zijn zo ongeveer de Oscars van de Britse folk. Martin Simpson is niet minder dan eenendertig (!) maal genomineerd geweest – twaalf maal als Musician of The Year (waarvan hij twee maal de prijs ook daadwerkelijk binnenhaalde). Zijn album Prodigal Son kreeg in 2008 vijf nominaties en twee prijzen, hetgeen hij in 2010 dunnetjes overdeed – met nog eens een extra nominatie erbovenop – voor de CD True Stories.

“One of the virtuoso instrumentalists of the English music scene” – The Guardian

“Simpson’s latest is a potent blend of the highest calibre…Simpson has never sung or played better” – Acoustic Magazine

Of hij nu Americaanse old-time muziek, blues, traditionele Britse folk, een Dylan-cover of zijn eigen materiaal speelt: Martin Simpson is onvoorspelbaar, onnavolgbaar en, als gitarist, van een ongekende subtiliteit en originaliteit.

foto: Graham Whitmore

BELANGRIJK: dit optreden zou oorspronkelijk op 25 maart 2017 plaatsvinden, maar Martin bleek door een fikse griep geveld en kon niet komen. Dit is dus zogezegd een herplaatser. Destijds was het concert bijna uitverkocht. Alle reeds gekochte kaarten blijven geldig. Hoewel enkelen hun reservering destijds hebben geannuleerd, is het belangrijk te weten dat het aantal beschikbare plaatsen op dit moment nog zeer gelimiteerd is. Zolang dit bericht hier echter staat, zijn er nog kaarten!

TOEGANG € 15.00 (e-mail rootsaandezaan@gmail.com)

LEDEN € 10.00

-kinderen halve prijs-


e-mail rootsaandezaan@gmail.com